Wednesday, October 7, 2009

روزشمار جهان : 7 اکتبر


آغاز حمله نظامیان آمریکایی به افغانستان
پس از گذشت یک ماه از حادثه 11 سپتامبر، آمريكا تجاوز نظامي خود را به خاك افغانستان آغاز كرد. جنگنده‌ها و بمب افكن‌هاي آمريكايي طي چند هفته، مواضع گروه طالبان را كه از سازمان القاعده حمايت مي‌كرد، مورد حمله قرار دادند و در این میان تنها تعداد بسیاری ار غیرنظامیان افغانی کشته شدند و هنوز پس از گذشت 8 سال بن‌لادن و ملاعمر زند‌ه‌اند.

فریب سیاسی رئیس جمهور پاکستان
uploadpic.org - click to view full image
اسکندرمیرزا رئیس جمهور پاکستان با حمایت نظامی ژنرال ایوب‌خان، قوانین اساسی مصوب 1956 را لغو کردند و با تدوین قوانین نظامی جدید، انتخابات سال آینده پاکستان را به تعلیق درآوردند. این کار فریبی از سوی ایوب‌خان بود تا 20 روز بعد علیه اسکندرمیرزا کودتای نطامی کند. او در سال 1965 با پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، خود مقام ریاست کابینه را نیز برعهده گرفت.


مرگ کاریکاتوریست خلق

"uploadpic.org - click to view full image
 بوريس يفيموف " ژورناليست روس پس از هشتاد سال سابقه رسم كاريكاتور سياسي در مسكو درگذشت. استالين نیز تلفني به يفيموف سوژه كاريكاتور مي‌داد. كاريكاتور يفيموف از هيتلر به قدري وي را خشمگين ساخته بود كه به فرمانده نيروهاي خود نوشت پس از تصرف مسكو، نخستين فردي كه بايد نابود شود يفيموف است. شوراي عالي شوروي مدال و عنوان «كاريكاتوريست خلق» به يفيموف داده بود. 


کاريکاتور سال 1947 يفيموف با تصورحمله نظامي آمريکا به قطب شمال!




کاريکاتور عقب نشيني نيروهاي هيتلر پس از شکست از روسها در جنگ کورسک 1941


No comments: