Wednesday, September 30, 2009

روزشمار جهان : 30 سپتامبر


محاکمه بزرگ آلمان نازی
محاکمه «نورنبرگ» یکی از مشهورترین دادگاه‌های تاریخ بشر، در سال 1946 در شهری به همین نام در آلمان آغاز شد. در این محاکمه با حضور نمایندگان روسیه، شوروی، آمریکا، انگلستان و فرانسه، 22 نفر از رجال سیاسی و اقتصادی آلمان نازی محاکمه شدند. این دادگاه روز 15 اکتبر همان سال با حکم اعدام و حبس 19 نفر و آزادی 3 نفر پایان یافت.

تدوین ضابطه برای مناظره انتخاباتی
uploadpic.org - click to view full image
در سال 2004  دو نامزد اصلي دوازدهمین دوره انتخابات رياست جمهوري آمريكا - جورج بوش و جان کري- به مناظره تلویزیونی پرداختند. برای اولین بار در تاریخ انتخابات آمریکا پیش از برگزاری مناظره، ضابطه‌ای برای آن نوشته شده بود، از جمله اشاره به سياست خارجي آمريكا در 90 دقیقه اول و مسائل داخلی در باقی زمان، یا رعایت عدالت در تعداد تصاویر و تن صدای دو طرف.    

بی بی سی راه‌اندازی شد
در سال 1967 رادیو بی‌بی‌سی کانال 1 راه‌اندازی شد. «تونی بلک‌برن» مجری مشهور رادیو و بهترین گوینده رادیویی سال 2002 در شبکه ITV، اولین اجرای رادیو بی‌بی‌سی را برعهده داشت که به بذله‌گویی و لطیفه‌سرایی گذراند. این رادیو از همان ابتدا برای نبرد با رادیو آلمان، آماج برنامه‌‌های خود را به سود پادشاهی بریتانیا و ضدحکومت ناسیونال سوسیالیست آلمان گذراند.

1 comment:

latif said...

سلام دوست گرامی
مقاله ات را نتوانستم بخوانم اما می خوانم و حتما نظر میدم. اما پاراگراف اول نشان میدهد که مترجم خوبی هستی. مهمتر از همه اینکه رشته خیلی خوبی را داری میخوانی خوشوقتی. موفقیت تان را میخواهم.